Tuesday, December 30, 2008

Palestin Oh Palestin

Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon kepadamu Ya Allah, sesungguhnya rakyat palestin itu adalah saudara-mara Islam ku. Selamatkanlah mereke dan bumi Palestin dari ancaman rejim Israel Ya Allah. Sesungguhnya Engkau Maha Besar Lagi Maha Mengasihani.

Setiap pagi kite di Malaysia, bangun mandi sarapan sambil goyang kaki. Tengah Hari makan di meja mewah. Malam ada yang duduk rumah bersama keluarga, ada yang duduk santai kat mamak. ada juga yang berhibur di kelab-kelab malam sambil minum air-air yang mahal tanpa ingat Tuhan.

Kite di sini gembire sahaja walaupun ade sedare mare kite yang terbunuh setiap hari di Palestin. Setiap pagi memikirkan tentang kematian. Tengah hari merancang untuk mempertahankan bumi mereke. Malam tidak duduk diam untuk memerhatikan anjing-anjing yang yang datang dari seberang.

Mereke tahu mereke akan terbunuh. Tapi itulah hakikat untuk mempertahankan agama Islam. Bile Manusia hilang duit, ia boleh di cari baru, bile manusia hilang keluarga, air mata mengalir, bile manusia hilang agama?? tiada jawapan untuk ke syurga. thats my pendapat. Ramai hari ini yang memegang botol-botol berisi minum yang mahal untuk berhibur walaupun mereke beragame Islam tetapi di Palestin mereke memegang botol-botol kosong untuk pertahankan diri. Hari-hari bermain dengan bahan letupan. Kite di sini? Main dengan perempuan, kad-kad, nombor? what the hell is that dude? sayetakdename pun bukan baik sangat. nak remind myself too..


0 comments: