Saturday, February 7, 2009

Apa dah jadi dengan Perak?

Ini adalah pendapat aku tentang ape yang terjadi kat Perak baru-baru ni. Ini bukan pasal politik sebab aku memang x minat nak ambik tau pasal politik sebab, pasal politik kite bleh bergaduh sesama kaum, rasuah dan mcm2 hal lagi. tapi kite tgk la kat Perak tu menteri besar bertukar, rakyat x tau pasal ape yang terjadi tentang isu dalaman kerajaan Perak, Sultan Perak ada berhak dan ada sebab mengapa membuat penukaran tentang MB tersebut, tetapi mengapa rakyat Perak naik angin. kite sebagai rakyat perlu menghormati Sultan. bagi aku itu tanda2 dunia ni semakin dekat dengan KIAMAT. bila rakyat dah x hormat Sultan, ape sudah jadi? Itu baru Perak. pasni ntah mane pulak yang berlaku.rakyat negara demokrasi x patut mcm tu, ade sebab mengapa Sultan berbuat demikian.

2 comments:

Abib

Dunia nk kiamat???... Mmg pun...bila yg haram dh diterima jd halal...yang hak dinafikan...lelaki nk jd pempuan... tu mmg petanda dunia nak kiamat!..tp dlm bab ni...diaorang tau apa yg diaorang buat. Dlm rukun Islam x der pun kata kna ikut smua kata raja...dlm rukun Iman pun x der ye... Rasulullah pun mintak dilayan spt umat2 lain...:)

unknown structure

nice idea. thankz cikgu..